måndag 28 mars 2016

Tankar kring påsk


Inget speciellt påskfirande i vår familj, det har det aldrig varit mer än när barnen var mindre så pyntade vi, och de klädde ut sig när de gick i förskolan, men i år blev det  inte ens något pynt och det kan relateras till en busig ung kattfröken som gör precis som hon vill. lite tråkigt kanske men samtidigt så är påsken den storhelg som betyder minst för mig. Det jag uppskattar nu med den är att jag är långledig och kan njuta av ledigheten tillsammans med familjen vilket är en stor skillnad mot tidigare år eftersom jag då oftast har arbetat denna helg för att kunna vara ledig exempelvis på juldagen eller nyårsdagen.



Att få vara ledig så här länge är så skönt för att kunna återhämta sig och göra saker tillsammans.


Jag har hunnit med att plantera, att njuta av att vara ute och att koppla av och vinka hej då till min kompanjon lunginflammation, äntligen.

I dag testade vi vår fysik genom vandring upp till Romeleklint på Romeleåsen, en vandring som kommer leda till att vi sover gott i natt.







2 kommentarer:

  1. Åhhh, vad glad jag blir att höra att du mår bra vännen. Att lunginflammationen har gett med sig och att du får njuta av våren frisk och stark. Och så skönt att få tillbringa lediga påskdagar tillsammans med de dina och få göra allt det där som ger kraft och glädjerynkor. :)

    Ta hand om dig och de dina och ha en fin vecka!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Ja, jag blir också glad över att du känner dig pigg och frisk och orkar vandra.
    Härligt.
    Samma med mig, påsken är inget jag firar. USA förstörde nog påsken för mig, tror jag. Den är ju bara en enda dag här, bara påskdagen. Ingen ledighet runt påsk, ingenting.
    Orka spilla krut, känner jag.
    I år var jag på kryssning över påsk också.
    Så nej, påsken har jag inte ägnat många tankar.
    Vad fint du har på din trappa. Måste ta tag i mitt fix utomhus också.
    Kramar!

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin