onsdag 30 december 2015

Återhämtning

Det har varit dagar av återhämtning här hemma, hela familjen har varit till helvetet och tillbaka igen med magsjuka, trötta och hålögda har vi legat i varsitt soffhörn och inte orkat så mycket. Den som klarade detta bäst var Linnéa som bara fick feber och lite ont i magen men inget annat. Jag inbillade mig att jag var/är immun relaterat till alla baciller jag har mött i mina dagar men icke sa nicke, sist av alla insjuknade jag och har väl i princip återhämtat mig, lite tröttare än vad jag brukar vara och tycker det känns rätt skönt att vi firar nyår på hemmaplan. Men fy magsjuka är inte att leka med.


Så det har varit avkoppling, te och en och annan sida i ett inredningsmagasin, det har varit många timmar under en filt och jag har tyckt att dagarna har varit så grå, missade nog sol och blå himmel någonstans men det får jag ta igen sen. Nu ser vi fram emot nyår, med krispighet, med god familjemiddag, med underbara timmar och dagar tillsammans. Till helgen väntar en tur till svärföräldrarna eftersom den som var planerad i helgen som gick fick skjutas upp. Vi planerar också att dra på sälspaning nere på Måkläppens naturreservat tillsammans med barnen, kamera och kikare.


I dag blev det en tur till Lund tillsammans med delar av familjen för att träffa min guddotter som är på besök hos sin farmor och farfar, vi passade på att fika, prata och byta julklappar med varandra, hon är förtjust i lego och William fick otroligt vackra japanska tuschpennor, och Linnéa fick vackra örhängen till nu när hon ska ta hål i öronen





Så mina vänner, Gott Slut på 2015 och välkommen Gott Nytt 2016!

1 kommentar:

  1. Ett riktigt Gott Nytt År till dig! Vad skönt att höra att ni är friska igen, fy för den där magsjukan och så tråkigt att drabbas. Hoppas ni ändå får tid att ha det gott under lediga dagar tillsammans.
    Kram Suz

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin