söndag 8 september 2013

Septemberhelgerna ...




... passerar snabbt, vi har helgerna relativt uppbokade och som igår tom dubbelbokade och då är det extra skönt när det får bli en söndag hemma då några av alla måsten hinns med. Efter att ha varit iväg med kören på morgonen har vi spenderat resten av söndagen med att städa, sortera och fixa sånt som inte riktigt hinns med under veckan då jag gått rak vecka i skolan hela förra veckan, denna vecka blir lite mer som vanligt och då drar tentaplugget i gång på allvar.


Går igenom mitt bildarkiv bland septemberbilder och hittar fina bilder från vår tid i Djurslöv. Minnesbilder som finns kvar på näthinnan av åren där.


Ibland kan jag sakna huset och livet på landet, och just den där saknaden gör det så svårt för mig att åka ut dit och promenera fast jag vet att jag kan och det ligger så nära för i grund och botten så ville jag ju inte flytta därifrån... men jag kan fortfarande minnas med kärlek och just ljuset på landet som skiljer sig så från ljuset inne i stan!

Har du någon plast som du alltid längtar tillbaka till? Just här och nu när det är höst längtar jag tillbaka.

Kram

Vill du vinna en bok? Den vita drottningen av Philippa Gregory kan du göra det genom att kommentera på följande inlägg:  Välkommen september innan den 20/9

4 kommentarer:

  1. Å Nettan....blir berörd! Förstår så väl dina känslor och tankar.

    Jag drömmer ibland om vårt hus i Sverige. Jag drömmer att jag är inne i huset. Jag tänker...vad skulle jag känna och göra om det var till salu igen?

    En del av mig vill tillbaka, en annan del säger att det är en tid som är över. Jag fäster mig så lätt. Jag minns solens ljus på våren, sommaren, hösten. Hur det kändes att sitta på trappan med en kopp kaffe och jag saknar äppelträden och plommonträdet som vi planterade när vår dotter föddes.

    En del av mig välkomnar förändringar och det nya, en annan del sörjer att det är över.

    Varma kramar!

    Lotta

    SvaraRadera
  2. Vilken himmel! Vackert :-)
    Hoppas du får en fin vecka.
    Kram N

    SvaraRadera
  3. Jo lilla vän jag bor på landet, men längtar väldigt mycket till min stad.
    Sonen var snäll och skjutsade mig, för vi hade ett bankärende med.
    Men herregud vad jag längtade tillbaka till landet nigen.
    Varmt som tusan, folk bara springer, så bråttom kan man inte ha.
    Borta bra men hemma bäst.

    SvaraRadera
  4. Så vackra bilder Nettan! Och jag förstå din längtan och att du också känner smärta av att återvända. Kanske är det så att det behöver gå mer tid. Att du behöver avståndet för att kunna gå vidare. Och att det längre fram kommer att kännas lättare att återvända. Att du då kommer känna mer glädje än smärta.

    Jag hoppas att allt är bra med er och att ni har kommit in i vardagsrytmen igen med skola, jobb och allt?

    Jag har turen att ha funnit min plats i solen här. Detta som är hemma för mig. Men även om "there's no place like home" så bär jag ständigt på en längtan till de brittiska öarna och Gotland. Mina andra hem som för alltid bär en del av mitt hjärta. Fast dessa dagar då jag har varit sjuk finns det ingenstans jag hellre hade varit än just här hemma. På landet.

    Ta hand om dig vännen och lycka till med studierna!

    Kram Lotta

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin