söndag 29 september 2013

Lomma hamn

Septemberblå söndagspromenad i Lomma hamn, fiskmåsar, båtfolk som gör redo segelbåtarna för hösten, master som monteras ner, durken skuras och det är så härligt klar luft ute. Njuter av en promenad längs bryggan, av att känna solens strålar mot ansiktet som känns blekt och trött. Barnen som springer före och har bråttom, vi går hand i hand och tittar på dem och jag längtar efter att få tillbaka min fulla energi igen, orken att spralla och busa finns inte riktigt ännu  hos mig, men den kommer nog åter. Om jag bara har tålamod till återhämtning och att skynda långsamt och inte göra några fler dumheter.






På en sten i hamnen hämtar jag andan, njuter lite extra och bara finns tillsammans med vågskvalpet, tillsammans i livet, vi vet precis var vi har varandra mannen min och jag och jag vet att du varit orolig för mig. 





Havet så oändligt, min kärlek till det oändliga havet och så den energi som det ger att få ta en promenad vid vatten, fyller mig med lugn inför kommande examinationsvecka, en av de sista på den här utbildningen, kvar är den som görs i slutet av praktiken i december och den slutgiltliga som görs i januari 2014. Vilket år det har varit så här långt! Jag är så tacksam för att jag fick chansen att göra detta.

Hoppas att alla andra också har en härlig söndag och att kommande vecka bjuder på roliga utmaningar!

2 kommentarer:

  1. SÅ vackra bilder.
    Jag längtar nästan jämt till havet. Här i DC ligger det en bit bort, och floder och sjöar är inte riktigt samma sak.
    Havet är verkligen ljuvligt och det ger så mkt.
    Älskar det.
    Avundas dig som har det så nära.
    Superfina Bilder!!
    Kramar!!

    SvaraRadera
  2. Väldigt vackra bilder. Ja, vad skulle man göra utan stunderna vid havet. Lycka till med dina studieprojekt. Kram

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin