fredag 26 juli 2013

Så har ännu ett år gått förbi

Vaknade till skönsång från barnen och en vacker temugg samt bok om historiska platser i Sverige. Men vi började med god frukost hemma och det var en härligt varm sommarmorgon.



Efter det så styrde vi bilen mot Ingelsta kalkon för lunch, massor med god mat men som alltid när det handlar om buffé så är det rätt bortkastat på mig för jag orkar inte äta för vad det kostar men det fanns det ju andra i familjen som gjorde i stället. Efter lunch körde vi vidare mot Österlen  och hamnade på Glimminge Hus, en av de skånska pärlor som blivit  min favorit genom åren. Nu var museet öppet och jag passade på att fota flitigt.

Örter på tork

Sötaste dottern i ett av borgfönstret





En av de vackra gobelängerna i storsalen. Vid något tillfälle har vi varit där och då har det varit många fler gobelänger som varit otroligt vackra!




Krus och vackra lyktor

Efter några timmar där åkte vi vidare till Kivik, och Kiviks musteri, som är väl värt ett besök. 



Vi avrundade med glass i hamnen eftersom jag inte är någon tårtmänniska.
Efter det körde vi vidare till Haväng och i dag fanns det både djur och mer människor där än förra årets dag. Vi fick och ett trevligt besök på stranden och fick se de här vackra hästarna i full galopp!










3 kommentarer:

  1. Grattis fina vännen!!!

    Så fint att fylla mitt i sommaren, och så härligt att få vakna till sång.
    Din dag ser helt underbar ut. Ja, magisk! Med god mat, Glimminge Hus, Kivik, hästarna. Haväng - ska lägga det på minnet. Och Nettan, vilka fina barn ni har!

    Ha en skön helg!

    KRAM
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Grattis!!


    Vilken fin fdlsedag!
    Härligt med allt ni gjorde.
    Vilken härlig bildbomb du bjuder på.
    Kramar!!

    SvaraRadera
  3. Grattis i efterskott! Vilka fina bilder du bjuder på i detta blogginlägg. Dessutom har du varit på några av mina egna favoritplatser i mina nuvarande hemtrakter. Kram

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin