söndag 14 juli 2013

Från förra allvarliga inlägget...

... till dagens ytligheter är steget stort. Men jag är fortfarande arg, känner mig otillräcklig så känslorna är inte glömda de finns där, och jag väntar, funderar och funderar.

Dagens ytligheter är till för er mina vänner, 2 härliga TV-serie tips, som jag längtar tills de här serierna startar. Som ni alla vet är jag svag för BBC-produktioner och i augusti har The White Queen premiär på HBO-nordic, förhoppningsvis kommer kanske den att visas på någon svensk TV-kanal under hösten/vintern. Serien utspelar sig före det att släkten Tudor kommer till makten i England, och utspelar sig således under Rosornas krig, dvs stridigheter mellan släkterna Lancaster och York och de starka kvinnorna som fanns bakom kungarna av de olika släkterna.
Böckerna ( Den vita drottningen, Den röda drottningen och Den Blå hertiginnan) som ligger till grund för serien är skrivna av Philippa Gregory, som också skrivit flera böcker om kvinnorna kring Henrik den VIII.

 

Och medan vi alla väntar på att säsong 4 av Downton Abbey spelas in så kommer en annan BBC produktion att visas nu i sommar. Och i kölvattnet på Mr Selfridge kommer nu The Paradise med start på SVT 1 den 21/7, ska bli spännande att se hur de har gjort en produktion för TV av Èmile Zolas Au Bonheur des Dames.



Annars är det en vanlig söndag, jag  laddar för nattskiftet och fortsätter min nedräkning mot semestern, fyra arbetspass kvar varav ett utgörs av denna natt som ligger framför mig, brukar ju inte jobba nätter men i bland när det ges ett tillfälle som är rätt så  kan det ändå kännas ok att avsluta med en natt! Barnen och mannen har dock sommarlov och njuter i stora drag. Gårdagen tillbringades på stranden efter det att jag slutat jobba och det var otroligt skönt. Sonen och jag har kommit fram till att det som smakar sommar mer än jordgubbar är persikor, solvarma mogna persikor, vilken  lycka.


Njut nu av en härlig söndag, det ska vi göra! 

2 kommentarer:

  1. Förstår precis att känslorna inte är glömda!

    Tack för fina tips Nettan. Älskar sådana här serier. Och en dag på stranden och solmogna persikor som smakar jordgubbar <3

    Blev så glad för dina fina ord igår, betyder mycket för mig!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Som jag längtar efter de här serierna Nettan och The White Queen kan vi garanterat räkna med på svensk tv med tanke på att huvudrollen spelas av en svenska. :) Och The Paradise är ju bara några dagar bort. Anglofilfrossa så att det stänker om det. Lovely! :)

    Skönt att veta att semestern hägrar där framme runt hörnet Nettan. Snart väntar lediga dagar för er alla. Tillsammans.

    Stor kram
    Lotta

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin