tisdag 12 april 2011

På väg mot påsk



Precis som rubriken antyder så är vi på väg mot påsk, har inte hunnit med att förbereda så mycket ännu men lite kommer nog till helgen, barnen fick med sig påskliljor hem idag, så lite gult har vi och mer blir de till helgen.  Porslinsfigurerna ovan fick vi av våra danska gäster första helgen i april och visst är de söta? De lyser upp en regnig dag som denna.

Annars då? Vi har haft en runda med infektioner under förra veckan, veckoslutet jobbade jag, precis som jag gör i stort sett varje veckoslut denna månad (allt för att schemat ska gå ihop på jobb). Vi skulle fira svärmors åttiofemårsdag i söndags, men det blev strömavbrott och den planerade kalkonmiddagen byttes ut mot pizza.

I går gjorde jag stora trädgårdsplaner för min lediga tisdag, gissa om de regnade inne? Eftersom regnet öst ner hela dagen så har jag valt att pyssla inomhus i stället, tvättat och en hel del annat tråkigt som samlas på hög när jag jobbar.

I morgon väntar utvecklingssamtal med barnen och ett nytt nattskift, maken sticker till huvudstaden på torsdag och jag är hemma själv med barnen, ovanligt men det blir nog bra. Sen väntar en tuff helg emd mycket inplanerat igen, jobb fre-lör, sen sjunga på söndag. Vi har fått hjälp av fina vänner med lite logistiska bekymmer på fredag och liten dotter ska sova borta då för första gången, som hon ser fram emot detta.
Nästa vecka har barnen påsklov och kanske återfår jag lite inspiration till att skriva igen och inte bara en massa dagboksnoteringar.

Kram

1 kommentar:

  1. Ja, ni verkar ha rätt mycket logistik att lösa till vardags. Vi har påsklov veckan efter påsk här. Pyntet får vi se när det åker fram;-)
    Kram

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin