måndag 27 december 2010

Mellandag

Så har vi då en konstig julhelg bakom oss, alla barnen har varit sjuka, feber, hosta och ont i halsen, mannen min har haft årets migränanfall, 4 dagar om jag räknat rätt. Jag har jobbat, släktingarna som skulle komma på julafton blev dels insnöade, dels ville vi spara dem från baciller, så det blev en jul med bara vi fem i familjen.

Det har varit lugnt och stilla, snön har i omgångar vräkt ner och förvandlat vår trädgård till ett riktigt vinterlandskap, otroligt vackert, speciellt när solen skiner.




I dag måndag är två av tre barn piggare, utan feber, men med otäck hosta. Jag själv däremot har lite feber och samma otäcka hosta som barnen så jag håller mig inomhus och försöker att hålla hostan i schack, har som tur ordentlig hostmedicin att ta till när jag ska sova, så sova får jag göra, för nu vill jag bara bli frisk snabbt så att jag kan jobba igen, för sen ska jag ha semester!!!

Önskar er alla sköna mellandagar & god fortsättning!

1 kommentar:

  1. Usch vad jobbigt. Här är det jag som åkt på någon envis förkylning med hosta, snuva och lite temp. Hoppas ni får en friskare början på 2011!
    Gott Nytt År!

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin