tisdag 21 december 2010

Vacker vinter!

Nu har barnen gått på jullov, och alla tre ser fram emot att bara få vara. Jag har några arbetspass kvar innan det är dags för semester för egen del. I år har jag äran att jobba både på julafton och juldagens kvällar. Visst känns det att vara från familjen, men å andra sidan ingår det i det yrke jag har. Mitt jobb stannar inte för något, det stänger aldrig, utan håller alltid öppet!

~~~~~~~~~~~~

I helgen var det underbart promenadväder och vi passade på att ta oss ut en sväng, lugnt och skönt eftersom det inte blåste så mycket! På söndagseftermiddagen var det julfest på kyrkis och mina två barn som brukar vägra att dansa kring granen, dansade som aldrig förr! Härligt!





I dag har det varit en fantastisk vinterdag, har hunnit med att handla några av de sista julklapparna, men dagen började med att maken fick skotta ut oss till vägen, det hade kommit ungefär 15 cm snö i natt, bara så där. Och prognosen för lillejulafton ser inte så lovande ut, men det spelar ingen roll för då ska vi mysa med gran, julskinka och goda köttbullar, slå in julklappar och lyssna på julmusik. Jag ska baka gott bröd och bara finnas!

Ute har vi varit en del som sagt, och bilder har vi tagit, eftersom det är så otroligt vackert ute. Aktuellt snödjup ~ 35 cm!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin