onsdag 24 november 2010

Sorg

Minnen, sommardagar i trädgården, barn som springer runt våra ben. Sen kväll, du ringde och vi fick hämta hem en son som inte vågade sova borta riktigt än, några veckor senare görs ett nytt försök, som går bra. Minns ditt skratt i pulkabacken, ditt leende när jag berättar att vi väntar barn och att det är tvillingar. Jag minns dig, min vän skrattande över en pizza i skolan på en av de pizzakvällar vi ordnade åt barnen, jag minns ditt leende så fort vi möttes och hur du kunde lysa upp en hel värld. Hur vi gjorde jordgubbstårta till skolavslutningen och hur vi slet vårt hår med frågor till tipsrundan.

Sen blev killarna stora, du fick ditt första besked men var så otroligt positiv och skulle fixa detta, behandlingar, operation oavsett när vi träffades mådde du kanske inte så bra men du var så oerhört positiv, och du fixade det. Sommaren när grabbarna gått ur åttan gick du på underhållsbehandling, fortfarande lika sprudlande om att du skulle fixa det, vi grillade, snackade en hel kväll. När killarna gått ur nian sågs vi bara som hastigast, oftast när vi lämnade och hämtade, i bilen ständigt på väg, vi hann inte riktigt med varandras livsbanor efter det att grabbarna gått ur högstadiet. I vintras fick jag höra att du blivit sjuk för tredje gången, ofta har jag tänkt ringa men inte vågat och nu är de för sent. I morgon tar vi avsked och du min vän fattas mig. Vi tänder ljus för dig och kommer alltid att minnas din positiva energi!

1 kommentar:

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin