måndag 13 september 2010

Tandlösa magbekymmer

Då var det måndag igen och snart mitten av september. Vi, dottern och jag är hemma idag. Magen hennes bråkar som den gör med jämna mellanrum så just nu avvaktar vi på vad vi ska göra, kanske får vi be om hjälp för att lösa problemet. Under den senaste tiden har lilla tjejen dessutom blivit tandlös, båda framtänderna i överkäken har trillat ut och nu väntar hon spänt på att de nya tänderna ska titta ut.




Annars har det varit en helg fylld med arbete för min del medan familjen har njutit av kalas och avkoppling. Nästa helg är jag däremot ledig och då finns det lite trevligheter inplanerade. Ska bli kul.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vi förbereder för hösten här hemma, ljus har inhandlats, och nästan varje ledig kväll tänder jag levande ljus i höstmörkret. I morse när jag gick upp var det mörkt som mitt i natten och skiftet från sommar till höst är verkligen ett faktum nu. Jag tycker om det, väldigt mycket eftersom hösten är min favoritårstid, den klara krispiga kalla luften gör gott och en härlig promenad längs en strandkant eller på en skogsstig gör underverk för en trött själ. Barnen samlar kastanjer och valnötter i trädgården och vi njuter av våra sista plommon och väntar på att septembersolen ska göra så att våra vindruvor mognar!


Bild från Williams Sonoma

2 kommentarer:

  1. Markus har tappat två tänder där nere och nu börjar de lossna där uppe med!

    Visst är hösten mysig, jag älskar alla värmeljus jag "lagligt" kan tända överallt!

    SvaraRadera
  2. Hoppas magen är bättre!

    Hösten är fin. Men jag har problem med humöret när den ljusa delen av dygnet blir kortare och kortare...

    Kram!

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin