torsdag 2 september 2010

Så blev det september

En av mina favoritmånader. Kalla klara mornar, oftast fina dagar och fortfarande ljust när man går till jobbet och när man kommer hem från jobbet!
Denna vecka bjuder på många arbetsdagar i rad, jag är ju lyckligt lottad med att ha en del vardagar ledigt i bland, men just denna vecka blev det fyra i rad så i dag njuter jag av en ledig förmiddag. Har en kväll och en morgon kvar innan det är dags för en ledig helg och det ska bli skönt att bara vara utan åtaganden denna helg. Vi ska pyssla här hemma, både ute och inne innan nästa arbetsvecka tar vid.

Barnen har gått i skolan i snart tre veckor, och nu börjar de känna sig hemma där, vi har haft tur och fått en underbar fröken i förskoleklassen, och på fritis stormtrivs de. Min lilla tös har redan hittat flickor att vara med även om hon saknar sina tjejkompisar, men det löser sig eftersom hon kommer att träffa dem på tisdagarna from nästa vecka. Wille börjar också hitta sin plats i grabbgänget, vi har haft kompis med hem under veckan och jag fick omdömet sämsta pannkakstillverkaren någonsin. Det blev nämligen traspannkakor, men de gick ner i barnmagarna med lite sylt ändå!

I morgon väntar mysfredag med Wille, Linnéa är på kalas och den store som vi knappt ser skymten av på helgerna är på kräftskiva med klassen.

4 kommentarer:

  1. Så skönt att barnen kommit in i skol- och fritidsrytmen!

    SvaraRadera
  2. Håller helt med! Så skönt med frisk och sval september-luft och att komma in i rutiner och vardag igen :) och då känns ju även helgerna desto mysigare!

    SvaraRadera
  3. Haha, jag har väldigt svårt att tro att du skulle vara den sämsta pannkakstillverkaren någonsin...

    SvaraRadera
  4. Jo men det är nog så Tessan att jag innehar rekordet av antalet trasiga pannkakor på en smet, nämligen alla. Kan inte steka dem det blir bara trasiga eländen som knappast liknar pannkakor ens!

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin