måndag 19 juli 2010

Ljuvliga dagar

Ligger bakom oss. I onsdags eftermiddag åkte vi till Bohuslän och paradiset i mitt hjärta, Härmanö. En plats som betyder otroligt mycket för mig och som jag hellre reser till än att resa utomlands. Den frihet som finns där, vacker natur, skärgårdliv, hav som möter klippor har betytt otroligt mycket för mig under min uppväxt. Att bara få komma dit och andas gör så otroligt mycket för min del och att nu fått dela detta med min fina familj under några dagar gör bara platsen mer speciell i mitt hjärta. Barnen har fiskat krabbor, åkt båt, badat i 18 gradigt vatten. Besökt Havets Hus i Lysekil. Ätit glass ute på Gullholmen. På de stora hela hade vi 4 fantastiska dagar vid vattnet. Nu är vi hemma i gen och laddar om, snart väntar semester på hemmaplan, med förhoppningsvis sol och bad, besök av Sydafrikaner och en fjällresa för store sonen innan höstterminen med skolstart drar igång för mina barn.




Utsikt över Gullholmen ett sommarhus här kostar ca 12 miljoner


Krabbfiske, krabbrace, dessa krabbor är vana vid det mesta och har
åkt upp ur och ner i havet några gånger samt utsikt från lillstugan


Vackra vyer


På väg mot Lysekil över Gullmarn och havskatt eller kattfisk
om man frågar Wille

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig semester ni har haft! Vi är också sugna på att semestra på det hållet någon gång.

    SvaraRadera
  2. Vad härligt det låter. Hoppas ni har en bra semester. Är så sugen på Havets Hus innan barnen blir för stora...
    Kram

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin