lördag 13 februari 2010

En härlig vecka

På många sätt och vis ligger bakom oss nu. På jobbfronten har det varit grymt mycket, mycket att lära, att sätta sig in i och att ändra gamla vanor mot nya, men jag gillar utmaningen så jag klagar inte. I natt väntar ett nattpass.

Under veckan har min kära pappa vart här, han fick ett lugnare besök än vad han förväntat sig och vi får nog planera bättre nästa gång (dvs inget jobbbyte) men barnen har uppskattat att få rå om morfar och Wille önskar att morfar kunde bo lite närmare så att de kunde träffas mer. Linnéa har i dagarna fått en present som jag fick som sexåring, dvs mitt gamla dockhus med retrotapeter á la -70-talet, ett dockhus som min pappa en gång för länge sedan snickrade åt mig och målade klarrött, nu 31 år senare är huset fortfarande i gott skick och det enda som ska införskaffas är en liten strömadapter så att de kan få ingång belysningen igen.


Det har varit dåligt med foton från min sida mycket har nog handlat om att vi har varit förkylda och vardagen har verkligen varit vardag så jag hoppas komma igång igen idag och fota vardagen.



Alldeles nya och sex år senare
För exakt en vecka sedan firade vi födelsedag i huset och våra små har blivit så stora, sista terminen på förskolan och i höst är det dags för att börja "nollan" spännande, tiden går så snabbt förbi och det gäller verkligen att fånga vardagen tillsammans med dem, för varje dag är det något nytt.
Sen har jag en fråga till mina bloggläsare, har någon några lästips till övers?
Kram & Trevlig lördag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin