onsdag 24 februari 2010

Sjukträsket tur och retur

Just precis när man kämpat och fått näsan ovan vattenytan, trott att man lyckats skura och tvätta bort alla baciller så att huset är rent och fint precis som förutsättningarna för att vi ska må bra inombords och mota förkylningarna all världens väg. Men nu har vi trillat tillbaka i träsket igen, flickan min med tät näsa och en mage som fullständigt spårat ur, inget kräk dock men jobbigt nog för hennes lilla mage. Och sedan sonen som idag fick börja med inhalationer för sin hosta, har igenmurade ögon och är rent svullen, ögoninfektion? Nej bara ett exemutbrott som heter duga, och som i sig är resultat av en tidigare svårläkt ögoninflammation. För egen del så svider halsen fortfarande och jag längtar så tills dess att det blir vår och alla infektioner flyger sin kos.

De två planerade dagarna på förskolan denna vecka ställde jag raskt in och när jag dessutom fick höra att kräksjukan härjar där var beslutet oerhört enkelt, vi har sportlov i stället, jag jobbar förvisso natten denna natt men får väl softa i närheten av barnen i morgon och gå och lägga mig tidigt i stället. För att sedan ta ett helgskift och på måndag kommer store sonen hem från sitt äventyr, gissa om han har upplevt saker på andra sidan jordklotet???

1 kommentar:

  1. Usch, så trist med alla sjukdomar! Man skulle ju kunna tänka att kylan skulle ta kol på alla bacillusker, men så verkar inte vara fallet.
    Kram och krya på er!

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin