måndag 22 februari 2010

Ny vecka, nya planer

Denna veckan börjar bra med lediga dagar, vilket är härligt, barnen är hemma från förskolan och den store verkar inte ha det alltför dåligt i Sydafrika. Det verkar som om han trivs även om en släng av hemlängtan gör sig påmind mellan varven.



Idag sitter jag i köket och bloggar men utsikt över snötäckta fält och vår trädgård som definitivt sover sin vintersömn under det vita täcket. Jag har skissat på planerna till den rabatt som vi började röja förra våren och där vi kom halvägs, att ha trädgård innebär att man alltid har att göra och vi tar det steg för steg, vi har inte någon brådska. Denna vår planerar jag för rosor och pioner, lite nya krukor.



Medan jag väntar på våren njuter jag av vackert krispiga tulpaner i orange, av varm choklad tillsammans med barnen efter det att vi varit ute och busat i snön, av lata stunder i soffan tillsammans med en bra bok, av de svenska medaljerna i vinter OS. Livet är fullt av glädjeämnen, gäller bara att se dem mitt i det vardagsgråa som omfamnar oss i takt med att snöovädren passerar vår landsända.

1 kommentar:

  1. Så mysigt.. Ibland är det lätt att glömma bort att ta vara på vardagens alla små glädjeämnen.

    Tyvärr har téerna inte dykt upp än, men de har kanske fastnat till hos Posten iochmed snöovädren.

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin