tisdag 26 januari 2010

Skruttigt

I dag är det skruttigt här hemma, i DVDn snurrar filmen om den lilla råttan som är mästerkock i Paris tillsammans med en ung grabb och på soffan ligger en utslagen liten kille. När jag hämtade honom på förskolan i går såg jag direkt att det var något som inte stämde, röd runt ögonen, hes i halsen så här är vi nu idag, hemma, han har krupit ner under täcket i soffan, fryser lite om vartannat och sover en stund ibland.


Jag har passat på att rensa i min mailröra, lite struktur där också med andra ord, lånade nya böcker i går så läsningar har jag att klara av, lite böcker om Feng Shui, lite skönlitterärt, lite biografi hamnade på månadens läslista, snart är det ju februari och då blir det bokrea - längtar, kanske kan man göra några fina fynd i år. Här hemma fortgår operation rensning i röran och det handlar om att ta itu med saker och ting och sedan slutföra dem, vi har ett förråd som vi ska börja röja för att få lite ordning och reda därinne. Men det tas allt eftersom, vi kan inte göra allt på en gång, mycket har fått vila under mitt första arbetsår men nu känns det som om vi fått styr på vardagen igen, kan börja bli lite mer sociala och umgås med familj och vänner. Det var helt enkelt mycket som gick i träda när jag pluggade nu är det dock lite bättre med det. I helgen fikade vi med fina grannar, var på opera och lyssnade när store sonen spelade, fixade här hemma rent allmänt. Så det känns ok att det blir en latare dag i dag.

Avslutar således med en bild från i söndags på fina killar, efter Dido och Aeneas på Stadshallen i Lund i söndags kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin