lördag 29 augusti 2009

Lördag morgon

Och om jag hade hoppats på sovmorgon denna enda lediga dag så trodde jag ju fel. Söta dottern vaknade tidigt och kom och myste och det är något magiskt när man får mysa med en av tvillingarna i lugn och ro. Det betyder så oerhört mycket och man känner sig så tillfreds med livet. Att få en dag att andas är annu viktigare, speciellt nu när vardagen drar igång på allvar på måndag då maken börjar att plugga. Det kommer bli några långa dagar för barnen så jag är glad att de har haft en lugnare period under våren och sommaren nu när de ska börja heltid igen.
Store sonen då? Första veckan har varit bra i skolan, många nya kompisar och han är mer iväg än vad han är hemma. Ett exempel är igår då han var i skolan hela dagen, iväg till orkestern, och sedan fick jag hämta väskor och cellon medan han drog på bio med ett helt gäng ur klassen, sent fick jag sedan möta upp honom i Åkarp när han kom med bussen.
Imorgon väntar ett arbetspass och sedan på kvällen tjejmiddag hemma hos söta Åsa! Gäller att ta tillvara möjligheterna att träffas nu innan de åker till staterna igen.


Foto: Phil Sandlin / AP

Ha nu en underbar lördag!

1 kommentar:

  1. Även jag kan känna så när man får tid med bara ett av barnen, lite extra mys.

    Hoppas du får en fortsatt bra och stressfri helg.
    Kram!

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin