måndag 1 juni 2009

Ute blommar...


Paradisblommor


... paradisbusken, det är en helt vanlig måndag och jag har två dagars ledighet samt en dag med vård av barn framför mig, skönt! Helgen har gått i rasande tempo och jag har helt glömt bort att det varit pingsthelg. Igår var det ju pingstdagen och Mors Dag. Jag tillbringade dagen med att vakna fem då liten dotter inte kunde sova, och efter det en A-tur på jobb, och sedan vidare till Uppåkra kyrka där Uppåkra och Tottarps kyrkokörer tillsammans med musiker från MSO och folkdansare framförde Träd in i dansen, en folkmusikmässa. På någotvis finner jag det oerhört tilltalande med fioler, folkmusik och vackra folkdräkter, jag har alltid tyckt om det speciellt den här tiden på året.


Del av kören, musiker från MSO

Det finns också påminnelser om att vi avslutade maj månad igår och nu är inne i juni, med skolavslutning om 12 dagar, midsommar om 19 dagar och en månad kvar till semstern.
Hoppas ni får en fin början på juni månad!

Kram


Nettan


Ps; jag blev också firad på mors dag, bilder på min fina present kommer



1 kommentar:

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin