fredag 19 maj 2017

Examenskonsert och andra äventyr

Att leva här och nu har blivit otroligt viktigt, bloggpausen blev längre än tänkt och det beror på många orsaker, en av dem är att jag fått lägga mitt eget skrivande åt sidan under en tid då det varit en tuff vår yrkesmässigt och jag har fokuserat på det och på att leva i nuet för att kunna orka.

Men jag finns här och mår väl, och bloggen får gå på sparlåga tills det lugnat ner sig, så är det bara.

Men lite återblickar kan jag bjuda på och vi börjar med vårens höjdpunkt, älskade sonens examenskonsert vid kammarmusikprogrammet vid Örebro Universitet, en fantastisk kväll, vackra stycken och härlig familjesamvaro.





Nöjda elever, nöjda lärare och om han klarade sin examenskonsert - absolut, inte några kompletteringar där inte! 

Vi stannade i Örebro under några dagar och hade det riktigt mysigt, flanerade på stan, åt god middag, var ute på kvällen och umgicks med makens syster och hennes man. Och på vägen hem blev det ett stopp i Gränna.




På stadsvandring i Örebro, Wadköping med  besök hos Kajsa Warg, sedan promenad in till stan och fika på saluhallen.



Och på vägen hem, det obligatoriska stoppet i Gränna, alltid lika trevligt.

Något annat som vi hunnit med är att vandra vid Alunbruket i Christnehofs ekopark, och om du har vägarna till Österlen i sommar passa på att vandra där för det är otroligt naturskönt.





Att vandra längs med Skåneleden, och i Christinehofs ekopark är som balsam för själen, att höra fåglar sjunga, och se vitsippor blomma, bäcken porla och så vattenfallet vid Hallamölla, Skåne när det är som vackrast. Att bara få hämta kraft och energi på det viset är otroligt viktigt för mig då jag laddar mina batterier genom att koppla av i naturen.

Nu väntar en helg med kalas för trettonåringar och deras kompisar, sista klassfesten innan de går skilda vägar i höst. Det är också en fotbollsmatch och musik i Balders hage på agendan.


1 kommentar:

  1. Stort grattis!!
    Gud vad underbart. FATTAR inte att han är KLAR!!
    Vilken fin konsert det måste ha varit. Vad ska sonen göra nu?
    Ja, låt bloggen vila när du känner så, det är ju skönt att hela brejka från den ibland.
    Hoppas livet är mindre turbolent nu.
    OCH vandringar ja, en lisa för kropp och själ!

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin