måndag 22 augusti 2016

Full fart mot vardagen

Även om sommaren går mot sitt slut så finns det fortfarande hopp om varma dagar och  kvällar. Att fånga nuet, ta den där promenaden längs med hamnen i Lomma, njuta av vackra solrosor som tar andan ur en genom att vara så där otroligt maffiga eller lyckan över att få börja sjätte klass.



Den här lilla killen gör mig lycklig varje dag, tror inte det kan sägas för ofta men han är verkligen underbar. Trodde aldrig att man kunde falla så hårt, men för varje dag visar han något nytt. Just nu är han satt på diet då han alltmer börjar likna Gustaf i storlek plus att han mellan varven är världens lataste. 


Och dessa grabbar, nog letar de pokémon med jämna mellanrum men när de hittar sådana här båtar på promenaden då börjar ögonen tindra på ett annat sätt.


Skolstart, sjätteklass, nästan tonåringar, ett år till i den lilla byskolan ute på landet, men även en hel del lektioner i Hjärup till deras förtjusning. Ämnen som slöjd, idrott och hälsa, hemkunskap, musik och språkval bussas de till och för första gången finns allt på en och samma skola, vilket är mycket skönt!


Och så denna underbara bukett med rosor, av en mamma på mitt jobb, med ett vackert skrivet kort, sånt gör absolut min dag och vi har njutit av dem hela helgen. 

Idag börjar skolan på riktigt för mina barn och jag går in i tredje arbetsveckan efter semestern, så otroligt skönt med vardag. Och i slutet på veckan kommer vi vinka hej då till vår äldste då han åker till sitt äventyr på musikhögskolan, tredje året med examenskonsert till våren och slutet på den första delen av hans utbildning. Spännande!




2 kommentarer:

  1. Det värmer mitt hjärta att höra hur gott ni har det Nettan. Att livet är gott. Och än har vi fina sensommardagar kvar att njuta av. Själv funderar jag på ett dopp imorgon när högsommarvärme har utlovats. :)
    Vilken underbart fin bild på er kattkille och nog kan de stjäla ens hjärta ordentligt. Älskade familjemedlemmar.
    Vad roligt att sönerna letar Pokémon tillsammans. Här hemma är det yngsta dottern med pojkvän som letar de små varelserna. :)
    Tänk att barnen börjat sjätte klass. Inte klokt vad fort tiden går. Och roligt att en del av lektionerna ligger på större skola. Jag kan tänka mig att det gillas. :)
    Underbara rosor och jag förstår att du blev glad. Det är så fint när människor visar uppskattning. Det ger en skön känsla i hjärtat och inspirerar i arbetet. Dessutom vet jag att du är en oerhört engagerad och omtänksam person med ett stort empatiskt hjärta. Både i din yrkesroll och som privatperson. Du är värd alla blommor som finns vännen.♥

    Ta hand om dig, krama om familjen och så hoppas jag att sonen får en bra kommande termin.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. AWWWWW vilken fin katt :) mina katter är mina bästa vänner för de ger ovillkorlig kärlek och sviker aldrig samt får en att skratta rejält varje dag haha.

    Ha en kanonhelg i sensommarvärmen:)

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin