lördag 25 juni 2011

Midsommar


Det har varit en annorlunda midsommar helg, jag har börjat att jobba igen, förvisso bara halvtid men det är alltid en början, även om jag insett att jag förmodligen inte kommer att jobba heltid på ett bra tag framöver, men samtidigt så får det vara så. Livet är viktigare och består av så otroligt mycket mer än att det bara kretsar kring arbetet. Utöver det så saknas en familjemedlem som är i väg och sommarjobbar så vi har bara varit fyra här hemma och det blev en lugn kväll i går, med lite mat och många skratt från barnen, skratt som har fortsatt idag. Finns det något så befriande som barns skratt, skratt som kommer från djupet av deras själar och som bara bubblar ur dem?

Idag har varit en lat lördag, vi har "chillat" större delen av dagen och hunnit med att handla lite, njutit av solmogna bigarråer, jag har bakat en jordgubbspaj som blev underbart somrigt god.

1 kommentar:

  1. Så god pajen ser ut! Det låter gott med jordgubbspaj. :)

    Det låter som ni hade en fin midsommar och jag kan bara instämma, det finns inget vackrare ljud än barnaskratt. :)

    Ta en dag i taget vännen. Allt har sin tid och saker och ting får ta den tid de tar. Huvudsaken att du mår bra och känner lycka och glädje. Tänker på dig och jag lovar dig, det kommer att bli bättre.

    Sköt om dig vännen!

    Kram Lotta

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin