söndag 11 oktober 2009

Höstkvällar


Jag går genom rummen i huset och tänder ljusen, finns det något mysigare så dags på dygnet än när man får kura skymmning? Krypa upp i soffan med en bok, en mugg med varm choklad och bara låta tankarna få vandra. Eller att i skymningen promenera i markerna där man känner sig trygg och hemtam.

Att få bo som vi gör, att kunna njuta av naturens skiftningar dagligen är underbart. Senast i morse tänkte jag på hur priviligerat livet är här ute på landet, att få se björken skifta färg från dag till dag. Höra barnens skratt i vår underbara trädgård och se dem hoppa i enorma lövhögar. Hälsa på liten Pigge Igelkott som kan tas för en Pinjekotte i storlek. Att varje dag fascineras av det enkla, det som oftast tas för självklart har blivit viktigt. Att fånga tiden i ögonblicket, att se helheter i stället för delar. Att vara närvarande i nuet.

Nu börjar snart en ny vecka med nya åtaganden och jag tänker definitivt göra mitt bästa för att leva här och nu, må så bra som möjligt och finnas för min familj!

Kram

1 kommentar:

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin