söndag 11 oktober 2009

Dagar i korthet


Vättern med utsikt mot Visingsö



Längesedan jag bloggade sist men det har varit skönt med en ordentlig bloggpaus. När jag väl släpper bloggandet, så finns det så mycket annat som fyller mitt liv. Allt började med att det var fasligt mycket att göra på jobbet och att tiden inte räckte till, sedan förkylning ovanpå det och en rejäl livsomställning gjorde att luften gick ur mig, men det är bättre nu.

Förra helgen var vi till Värmland, på besök hos pappa och Inger, samt att barnens kusin skulle döpas. Resan gick längs med den östra sidan av Vättern, med många stopp längs med vägen både på resan dit och på hemresan. Barnen älskade att hälsa på hos morfar och "mormor" Inger samt deras hund Luddde som de inte träffat sedan i somras, så de var nöjda med helgen.




Brahehus med utsikt över Vättern


Vackert


Barnen sover gott medan
Ludde vaktar


Alvastra Klosterruin

Veckan som gått har bjudit på överraskningar. Makens kusins fru ringde om ett jobb till mannen i mitt liv och vips har han varit på anställningsintrevju så nu håller vi tummarna och ser åt vilket håll det tar vägen. Vi vet ju vad vi har, än så länge i varje fall.

Idag är det dags för kalas och lite söndagsmys. Handlade godsaker på Djurslövs Butik och Delikatess som vi ska testa idag, Brieosten man kan köpa där är himmelskt god, likaså när han får in osten Morbier hamnar jag gärna i butiken.


När livet får sina törnar som det fick denna vecka så försöker jag att njuta av det som är livskvalité, att hinna med sagor med barnen är inte alltid självklart, eller att få en lugn stund med en bra bok är annat som betyder mycket och som skänker inre harmoni i en fylld vardag. veckorna i oktober går alltid så fort och vips så är helgerna fyllda med konserter och massor av åtagande precis som det brukar när det går mot jul.


Med önskan om en härlig vecka 42!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin