söndag 14 december 2008

Kiera Knightley har gjort det igen!

På fredag den 19 är det biopremiär för en film jag funderar på att se på bio. Åter igen lagom till jul kommer en film med Kiera Knightley som får mig att bli stum, förra året var det Atonement - Försoning som låg i hetluften, i år är det The Dutchess.
Ännu bättre är att det är en film som handlar om Georgiana Spencer anmoder till en av min barndoms favoritprinsessor, som rycktes bort alltför tidigt, prinsessan av Wales, Diana. Precis som Diana hamnar Georgiana i hetluften, sätter modetrender och engagerar.

Kostymfilmer har alltid tilltalat mig och här får jag verkligen mitt lystmäte av vackra men opraktiska klänningar tillgodosett. Motspelare till Kiera är Ralph Fiennes (Schindler's list, Den engelske patienten) som spelar Hertigen av Devonshire.

Så med andra ord maken, på fredag, bio du och jag efter det att vi handlat klart våra julklappar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin