lördag 31 december 2016

2016




2016
Ett år i backspegeln, de sista timmarna av 2016 är det som är kvar av detta år då så många världsartister lämnat oss, många av de som hade sin glansperiod under mina tonår, som tur är finns det filmer, musik och mycket annat som gör att de aldrig glöms bort. 

2016 är också ett år av personlig utveckling, där jag tagit kontroll över det som under många år har styrt mitt liv, min diabetes. Jag har nu kontroll över den och inte tvärt om, det har tagit tid att försonas med den flera år faktiskt, år där jag gärna "glömt" att den finns och ignorerat att lyssna på min kropp men under hösten har jag låtit den få ta plats, utrymme och framförallt tid för att möjliggöra att ta kontrollen istället.

2016 är också året då vi börjat att vandra, fotografera mera  och hängt på fotbollsplaner på helgerna, och allt har sin tid. Det är kul att se hur barnen utvecklas under ett år. De har nu gått hälften av sjätte av sjätte klass och i februari har vi två tonåringar här hemma. Tiden har gått så snabbt att hälften kunde vara nog. 

2017
Som vanligt ger jag inte några nyårslöften, utan jag ser 2017 som en bok med 365 blanka sidor att fylla med liv, minnen, fotografier, tankar, kunskap, erfarenheter, nyfikenhet, kärlek, vänskap. Varje dag är viktig och varje dag räknas, att försöka leva mer i nuet kommer bli det jag strävar efter, för jag vet att livet är viktigt att leva helt och fullt, så välkommen 2017 med allt vad du har med dig till oss.

Vänner jag önskar er ett gott slut på 2016 och ett Gott Nytt 2017!
💖


1 kommentar:

  1. God fortsättning till dig, kära Nettan.
    Ja, det där med din diabetes, och kontrollen över den, måste ju vara ngt av det bästa på hela 2016. UNDERBART och fantastiskt.
    Så glad för din skull!
    George Michaels död tog mig jättehårt. HAN betydde så otroligt mkt för mig under min ungdom.
    Ja, otroligt många fina artister som dött 2016.
    Hoppas att 2017 blir ett bättre år överlag.
    Kramar!!

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin