fredag 15 maj 2015

Så skirt...


.... så undertbart vackert det är ute i naturen nu, ljuvligt att bara få vara och finnas utomhus. I dag är det klämdag, och jag har tagit ut komptimmar, njuter av att bara få vara hemma och finnas med min fina familj, även om den är något decimerad denna fredag.


Körsbärsblommning var något senare detta år jämfört med förra året men de är lika vackra och skira, och idag såg jag även att syrenerna blommar så det går snabbt när naturen vaknar. Tidigare i veckan var jag ute i bokskogen och det var ljusgrönt och vackert, fåglar  och smådjur i full aktivitet. Vårlamm som skuttade på en av ängarna och skygga dovhjortsmammor i hjorthägnet.


Här hemma blommar det i min lilla täppa, mina tulpanlökar som jag planterade i höstas tog sig fint och till hösten ska jag pilla ner ännu fler, även om jag inte har gröna fingrar så misslyckades jag inte med detta i varje fall. Och de vita pioner jag satte förra våren kommer också i massor, växer så det knakar och det ska bli fint när knopparna slår ut sedan.


I går vinkade jag hej då till barnen, de åkte på 4-dagars scoutläger utanför Sjöbo, så kul för dem att få delta i det, härligt att få komma hemifrån och bara vara med alla kompisar, sitta vid lägerelden på kvällarna och lära känna nya människor. 900 scouter är det på denna helgens läger. 


Bloggen går lite på sparlåga just nu då det finns annat runt omkring, familjen mår ok, och jag också, tack för att ni frågar, men jag känner att jag har inte tiden att blogga då varje text ska tänkas igenom, och de produceras inte av sig självt. Samt att jag är lite mätt på det just nu!

Kram & trevlig helg!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin