torsdag 28 juli 2011

Tidig höst?



Vädret växlar snabbt, igår strålande sol och milda sommarvindar, idag iskallt regn och höstvindar, vad är det som är galet med året sommar? Under juli månad har det regnat ca 160 mm enligt vår fina granne Elsa som har koll på mm:arna, dagens regn inte inräknat! Jag behöver solsken och värme, fryser hela tiden, det tar en evighet för tvätten att torka, barnen vill inte gå ut trots att de har kläder för alla väder!




Men när det regnar kan man göra annat, läsa böcker till exempel, se på bra film är ett annat exempel. Man kan ta sovmorgon och vägra gå upp när man hör regnet trumma mot fönstret. Man kan också tvätta massor med maskiner och leta efter solresor på internet. Prata på Skype med bästa kompisen på andra sidan Atlanten är också en bra sak att göra när det regnar. Men det är fortfarande sommar och jag vill ha ljumma kvällar där jag kan promenera och känna sommarvinden i håret. Njuta av trädgården och av barnens ljusa skratt när de leker med kompisar.
Nog om regn, nu är det positivt tänkande som gäller och många långa promenader trots regn!

Tjing!

1 kommentar:

  1. Hej vännen!

    Ja, vädret har sannerligen varit växlande värre den senaste tiden. när solen väl tittar fram gäller det att passa på. ;) Men tydligen ska det bli fint i början av veckan så då får vi förhoppningsvis njuta av lite sol och värme igen. :)

    Dagarna med regn är inte dumma de heller och som du säger så finns det så mycket bra saker att göra regniga dagar. ;)

    Tack snälla fina du för dina fina kommentarer hos mig och du har rätt, en dag får vi ta och tipsa om favoritförfattare. Jag är rädd att min lista kan komma att bli lång. ;) Det finns ju så många bra. :)

    Ja, programmet "Enastående kvinnor" har varit bra tycker jag. Ser fram emot de två sista avsnitten.

    Ta hand om dig Nettan och ha en fortsatt fin helg.

    Kram på dig

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin