torsdag 17 juni 2010

1½ vecka rätt ner i soptunnan

Ungefär så känns det just nu! Sedan i fredags har jag varit totalt tvärdäckad av en ilsken förkylning som satt sig i mina bihålor (och ja pappa, tydligen smittade det via telefonen ♥ ), motivationen har varit på noll, inget har varit kul, orken obefintlig. Skolavslutning passerade som ett töcken, likaså barnens avslutningkalas på förskolan, nu har de bara tre veckor kvar innan de går på sommarlov och får njuta tills mitten av augusti! Jag joinar dem från och med näst sista veckan i juli tills skolstart och de ska bli så skönt! Längtar efter lata sommardagar tillsammans med barnen.

Trots lågt tålamod med mig själv i dag har det varit en bra dag, jag har orkat att slutföra saker utan att landa i soffan med jämna mellanrum, stryktvätten som legat i mer än en vecka är undanröjd, jag har orkat intressera mig för matlagningen idag, bara det ett stort framsteg. det bästa av allt är att det värker inte i bihålorna längre och febern är väck. Lägg sedan till familjemys med världens godaste tvillingar (bortsett från att jag fick storstryk av två sexåringar och maken i dagens parti av Maxi-Yatzy), vi hann även med att läsa flera kapitel i en bok innan det var tack och god natt för dem, så skönt att orka med mer än bara sig själv!

Nu väntar en ledig helg och sedan jobbar jag tre helger på raken (två rena helger och en helgnatt så jag vet ju vad jag gör då i varje fall). Men sedan väntar 4 underbara dagar ute i den Bohusländska skärgården, paradiset på jorden, Härmanö. Efter det en jobbevecka till och sedan är det dags att använda första semesterveckan till att springa rundor i skogen. Så sommaren är planerad med andra ord!

Nu däremot blir det soffan och avkoppling efter den bästa dagen på 1½ vecka! Sen laddar vi dottern och jag för att kolla på bröllop hela lördagen och efter det årets träff i Gantofta på söndagen!

Tyvärr blir det inte några fina bilder idag för kameran har också fått vila!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin