måndag 19 april 2010

Life is wonderful

... solen skiner över Segeholm, roligt arbete blandas med underbar fritid. De två senaste veckorna har varit hektiska, många saker att göra, att genomföra och klara av. Utbildningsdagar har blandats med jobb. Hemmet har blivit lidande till viss del men att kombinera heltidsarbete och studier på full tid med småbarnliv (även om de inte är så små längre) eller rättare sagt familjeliv är en kombination som kräver sin kvinna/man. Men det är lättare att ta sig ur sängen om morgornarna, och ljuset om kvällarna är magiskt. Trädgårdsarbetet lockar, rosenbuskar ska beskäras, höstens löv rensas undan (vi är sena på det i år) rabatterna gödslas och rensas. Massor med roligt pyssel och jag misstänker att en hel del av det kommer att ske till helgen.

I går träffade jag två av mina gamla kollegor från tiden på UMAS, vi åt gott, tittade på film och pratade massor. Väl hemma igen blev det några sidor i en bok.

I dag har jag och lilltjejen haft en härligt ledig dag, vi har kollat på favoriten Mama Mia, njutit av en promenad i Lund, köpt nya vattenfärger, testat glassnyheter och bara haft det skönt! Jag kunde ju inte låta bli att testa årets nyhet i Cornettosortimentet nämligen Freestyle - Bröllopsstruten, medan dottern köpte sin favorit, Cornetto - Jordgubb. Den strut som jag testade hör helt klart till en av mina favoriter detta år, allt samlat på ett och samma ställe, mums!



Kram & Trevlig vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin