söndag 29 januari 2017

Söndagsfunderingar

* Det har varit en vecka som gått otroligt snabbt, på jobb har jag haft en student som jag handlett de senaste två veckorna och det var så roligt, mycket tankar och funderingar i samband med det. Att möta sjuksköterskor som vidareutbildar sig är alltid en utmaning och det är viktigt att vara uppdaterad om det senaste. Men som sagt så har det varit så kul.




* Helgen då? Vi har haft en lugn helg, mycket har handlat om att städa och sortera, dottern och jag är inne i en rensningsperiod och rensade skafferiet i lördags, så befriande att göra sig av med sånt som man inte använder utan som bara står och tar plats. Köksfönstret fick sig också en makeover som var välbehövlig. Ljust och fint blev det i varje fall.



* I fredags kväll var det både Skavlan och SVT2 som storsatsade på Förintelsens Minnesdag, och att detta sammanträffade med att USAs president beslutar att folk med påbrå från sju arabiska länder inte ska få resa in  i USA skickar otäcka signaler genom världen. En man som är född och uppvuxen i efterkrigstiden, borde veta bättre. 


Vi får aldrig glömma vad krig och ignorans kan leda till och vi människor i denna värld är faktiskt bättre än detta som visas nu. Och när man följer media så visar den vanliga människan på mer förnuft och känsla för sina medmänniskor än de som är satta att ansvara för våra länder! Så världsledare gör om och gör rätt för mänsklighetens skull!


* Vädret då? Än så länge lyser vintervädret med sin frånvaro, det är strax över noll grader och grått nästan hela tiden, saknar snö och saknar sol, mer än vad jag kan uttrycka! Och så är det så rått ute, kallt så man fryser ända in i märgen. Längtar efter vinterväder men det är väl bara att inse att mitt hörn av Skåne åter igen får en snöfri vinter...*suck*!

Ha nu en skön vecka, tänk redan vecka 5!




1 kommentar:

  1. Jag vet, det som sker nu är så hemskt att man inte orkar tänka på det. Spontana demonstrationer ägde rum på många internationella flygplatser i USA igår. Bland annat den här hos mig. Folk for ut, stod och väntade vid ankomsthallen. Lugnt och sansat. Sedan tog man emot de som kom från arabländer med stora famnen. Gillar hur folk står upp för rättigheterna nu, men skräms över hur det motarbetas från hög ort. Vilken farlig regering vi har. Jag vågar knappt tänka på det ...
    Känner mig själv osäker med mitt green card också. VAD blir denne galnings nästa steg?
    SANT en man som är född 1946 el om det är 47? bör veta bättre.
    Vinter ja, den är usel. Men vi fick ett litet lager snö inatt. Det kvittar eftersom det ska bli 10 grader imorrn, SÅ less.
    Kramar!

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin