söndag 22 januari 2012

Fjärde söndagen i januari: En lat dag


Lediga söndagar är oerhört sköna söndagar. Stillhet, avkoppling, lugn och ro. Oplanerade sådana söndagar är de jag gillar mest. Att sedan få tillbringa dem tillsammans med de som jag tycker om, att få ta en promenad på Långa bryggan i Bjärred och se en otrolig mängd svanar i viken gjorde denna snöiga söndag ännu bättre.









Långa bryggan i Bjärred sträcker sig 500 meter ut i vattnet och på sommaren är här massor med folk, vi har lagt ner projektet att åka och bada där då. Men en härlig vinterdag var det stilla och lugnt att gå ut på bryggan medan dimman rullade in och snöflingorna singlade ner. Sen var det skönt att komma hem och in i värmen för hur som helst så är det vinter!



En av de otroligt många svanarna som vi såg idag, det var både ungar och vuxna svanar. Tror aldrig jag sett så många på samma plats!


Resten av söndag planerar jag att ägna åt familjen med ett parti yatzy, sen flyr jag in i systrarna Brontës värld i några timmar tillsammans med Jane Eyre. Ha en skön söndag!



(Bild 1,2,3 mina egna, bild 4, okänd via google)






8 kommentarer:

  1. Å, härligt Nettan!

    Jag har just sett Jane Eyre. Underbart!

    Kram och ha en fin söndagseftermiddag och kväll xx

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen!
      Det är aldrig fel med Jane Eyre!

      Kramar

      Radera
  2. Låter som en söndag i min smak :) vilka vackra bilder från den otroliga bryggan, hoppas dagen varit till belåtenhet, ha en fin vecka, kram från oss 3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tjejer!
      Det blev en underbar söndag!

      Radera
  3. Så fina bilder Nettan och vilken härlig söndag det blev! :) Och Jane Eyre...mm, brittiskt så det förslår. :)

    Du har fått en award hos mig vännen! :)

    Ha en strålande fin tisdag!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack söta Lotta för awarden, tog dock lite tid innan jag själv kom till skott, men nu är jag på benen igen så då blir det nog snart ordning och reda igen!

      Radera
  4. Vilken skön helg du verkar ha haft! Lediga söndagar är de bästa söndagarna!

    SvaraRadera
  5. Håller med dig Johanna, lediga söndagar är absolut bäst! Nu ska jag kolla in din blogg!

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin